ΣΚΙΑΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
Γεννήθηκα στο Αγρίνιο στις 28 Νοεμβρίου 1965 όπου και ολοκλήρωσα τις σχολικές μου υποχρεώσεις. Σπούδασα στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1984 έως το 1988. Το 2011 απέκτησα το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις “Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Γλώσσα και τα Κείμενα” από το Τμήμα Φιλολογίας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Στη συνέχεια, φοίτησα στη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα στο Τμήμα Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων και Οργανώσεων (ΔΙ.Κ.Σ.Ε.Ο.). Αποφοίτησα το 2015 και το ίδιο έτος συνέχισα τις σπουδές μου με την ετήσια επιμόρφωση στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε – ΕΠΠΑΙΚ) στο παράρτημα της Πάτρας.
Από το Σεπτέμβριο του 1989 εργάζομαι ως εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας ενώ από το 2007 έως το 2018 διετέλεσα Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στους Νομούς Άρτας και Πρέβεζας. Από το σχολικό έτος 2018-2019 διατελώ Συντονιστής Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Έχω διδάξει επίσης την Αγγλική Γλώσσα στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ Ηπείρου στην Πρέβεζας και συμμετάσχει στην εκπόνηση έργων του Τμήματος Φ.Π.Ψ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Αγγλικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2003, ως επιμορφωτής, ασχολούμαι με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα ΠΕΚ Πατρών - Ιωαννίνων και του Αγγλικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρίως στα αντικείμενα της διδακτικής των ξένων γλωσσών, της αξιολόγησης διδακτικού έργου - μαθητή, της εισαγωγής και εφαρμογής νέων αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και της Διοίκησης στην Εκπαίδευση.
Τα επιστημονικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται κυρίως στο χώρο της επιστήμης της Γλωσσολογίας και ιδιαίτερα στην Ανάλυση Συνεχούς Λόγου (Discourse analysis) καθώς επίσης στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων και την Οργανωσιακή Συμπεριφορά με έμφαση στην εφαρμογή όλων των παραπάνω στο χώρο της εκπαίδευσης, της σχολικής τάξης ή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Το συγγραφικό μου έργο - βιβλία, αρθρογραφία σε επιστημονικά περιοδικά και ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια - αφορούν τα προαναφερθέντα γνωστικά και ερευνητικά πεδία.
Τα λογοτεχνικά μου ενδιαφέροντα περιστρέφονται κυρίως γύρω από την ποίηση κάνοντας τις πρώτες μου δημιουργικές προσπάθειες από τα φοιτητικά μου κιόλας χρόνια. Τα παράλληλα ενδιαφέροντα μου στην επιστήμη της γλώσσας και της καθημερινής ομιλίας θεωρώ ότι επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη χρήση της γλώσσας στα ποιήματά μου σε λεξιλογικό αλλά και μεταγλωσσικό επίπεδο. Έχω συμμετάσχει σε διάφορους πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς σε Ελλάδα, Κύπρο και σε ελληνικούς πολιτιστικούς συλλόγους της Ευρώπης. Το 2015 εξέδωσα με τη διαδικασία της αυτοέκδοσης με τη Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας την πρώτη μου ποιητική συλλογή με τίτλο “Λεία Ζωής και Ψυχής” με ποιήματα παλιότερα αλλά και σύγχρονα της περιόδου έκδοσής τους. Αποτελούν έκφραση προσωπικών βιωμάτων ή εμπειριών και μια προσπάθεια αυτοδιαγνωστικής προσέγγισης της ζωής πίσω από το αληθοφανές ή το απλά ορατό.
Μια εμπειρία, ένα βίωμα οδηγεί στην αποκάλυψη της πραγματικότητας και, μέσω της ποιητικής αποτύπωσής της, ο δημιουργός τοποθετείται εννοιολογικά διαμορφώνοντας τη δική του ιδεολογική ή φιλοσοφική προσέγγιση των πραγμάτων. Σε αυτή τη διαδικασία ο ίδιος επιφανειακά φαίνεται να καλεί τον αναγνώστη να μοιραστεί τις σκέψεις του. Ωστόσο, σε ένα βαθύτερα γνωσιακό επίπεδο, κεντρίζει τα αισθήματα και τα συναισθήματα του αναγνώστη καλώντας τον να ανακαλέσει προσωπικές του εμπειρίες ή βιώματα που θα τον οδηγήσουν στην αυτό-περιγραφή ή την ανακάλυψη του δικού του κόσμου. Συχνά παρατηρείται ταύτιση δημιουργού και αποδέκτη - αναγνώστη σε εμπειρικό, ιδεολογικό, ψυχολογικό ή αντιληπτικό επίπεδο ενώ άλλοτε η διαφοροποίηση των δύο οδηγεί το δεύτερο σε ερωτήματα αυτό-ανακάλυψης ή αυτοπροσδιορισμού. Η σκέψη του δημιουργού μετουσιώνεται σε λόγο προς τον αναγνώστη και στη συνέχεια αποκωδικοποιείται σε εικόνα ή ιδέα στον κόσμο των εννοιών του δεύτερου.
Η φύση με την αέναη κίνηση, τους ήχους και τα χρώματά της σε περιόδους δημιουργίας, η μουσική, η Αρχαία Ελληνική Μυθολογία καθώς και η Ορθόδοξη Ελληνική Παράδοση αποτελούν βασικές πηγές ερεθισμάτων για την έκφρασή μου μέσα από την ποίηση. Η φιλία, ο έρωτας, οι μεγάλες ή μικρές χαρές και λύπες αλλά και η ίδια η ανθρώπινη φύση - κυρίως στην ψυχική της διάσταση ή έκφραση - δημιουργούν λογισμούς και εικόνες που, τελικά, οδηγούν σε βασικά θέματα αναζήτησης της έμπνευσής μου. Η ανθρώπινη φύση, όπως αναδεικνύεται κυρίως μέσα από την ψυχή και την καρδιά του ατόμου, αποτυπώνεται βασικά στα μάτια και το χαμόγελό του επιδρώντας με δυναμικό και καταλυτικό τρόπο στη σκέψη και τη διάθεση του ίδιου αλλά και όποιου τη βιώνει στον περίγυρό του.
Από το Σεπτέμβριο του 1989 εργάζομαι ως εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας ενώ από το 2007 έως το 2018 διετέλεσα Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στους Νομούς Άρτας και Πρέβεζας. Από το σχολικό έτος 2018-2019 διατελώ Συντονιστής Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Έχω διδάξει επίσης την Αγγλική Γλώσσα στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ Ηπείρου στην Πρέβεζας και συμμετάσχει στην εκπόνηση έργων του Τμήματος Φ.Π.Ψ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Αγγλικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2003, ως επιμορφωτής, ασχολούμαι με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα ΠΕΚ Πατρών - Ιωαννίνων και του Αγγλικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρίως στα αντικείμενα της διδακτικής των ξένων γλωσσών, της αξιολόγησης διδακτικού έργου - μαθητή, της εισαγωγής και εφαρμογής νέων αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και της Διοίκησης στην Εκπαίδευση.
Τα επιστημονικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται κυρίως στο χώρο της επιστήμης της Γλωσσολογίας και ιδιαίτερα στην Ανάλυση Συνεχούς Λόγου (Discourse analysis) καθώς επίσης στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων και την Οργανωσιακή Συμπεριφορά με έμφαση στην εφαρμογή όλων των παραπάνω στο χώρο της εκπαίδευσης, της σχολικής τάξης ή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Το συγγραφικό μου έργο - βιβλία, αρθρογραφία σε επιστημονικά περιοδικά και ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια - αφορούν τα προαναφερθέντα γνωστικά και ερευνητικά πεδία.
Τα λογοτεχνικά μου ενδιαφέροντα περιστρέφονται κυρίως γύρω από την ποίηση κάνοντας τις πρώτες μου δημιουργικές προσπάθειες από τα φοιτητικά μου κιόλας χρόνια. Τα παράλληλα ενδιαφέροντα μου στην επιστήμη της γλώσσας και της καθημερινής ομιλίας θεωρώ ότι επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη χρήση της γλώσσας στα ποιήματά μου σε λεξιλογικό αλλά και μεταγλωσσικό επίπεδο. Έχω συμμετάσχει σε διάφορους πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς σε Ελλάδα, Κύπρο και σε ελληνικούς πολιτιστικούς συλλόγους της Ευρώπης. Το 2015 εξέδωσα με τη διαδικασία της αυτοέκδοσης με τη Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας την πρώτη μου ποιητική συλλογή με τίτλο “Λεία Ζωής και Ψυχής” με ποιήματα παλιότερα αλλά και σύγχρονα της περιόδου έκδοσής τους. Αποτελούν έκφραση προσωπικών βιωμάτων ή εμπειριών και μια προσπάθεια αυτοδιαγνωστικής προσέγγισης της ζωής πίσω από το αληθοφανές ή το απλά ορατό.
Μια εμπειρία, ένα βίωμα οδηγεί στην αποκάλυψη της πραγματικότητας και, μέσω της ποιητικής αποτύπωσής της, ο δημιουργός τοποθετείται εννοιολογικά διαμορφώνοντας τη δική του ιδεολογική ή φιλοσοφική προσέγγιση των πραγμάτων. Σε αυτή τη διαδικασία ο ίδιος επιφανειακά φαίνεται να καλεί τον αναγνώστη να μοιραστεί τις σκέψεις του. Ωστόσο, σε ένα βαθύτερα γνωσιακό επίπεδο, κεντρίζει τα αισθήματα και τα συναισθήματα του αναγνώστη καλώντας τον να ανακαλέσει προσωπικές του εμπειρίες ή βιώματα που θα τον οδηγήσουν στην αυτό-περιγραφή ή την ανακάλυψη του δικού του κόσμου. Συχνά παρατηρείται ταύτιση δημιουργού και αποδέκτη - αναγνώστη σε εμπειρικό, ιδεολογικό, ψυχολογικό ή αντιληπτικό επίπεδο ενώ άλλοτε η διαφοροποίηση των δύο οδηγεί το δεύτερο σε ερωτήματα αυτό-ανακάλυψης ή αυτοπροσδιορισμού. Η σκέψη του δημιουργού μετουσιώνεται σε λόγο προς τον αναγνώστη και στη συνέχεια αποκωδικοποιείται σε εικόνα ή ιδέα στον κόσμο των εννοιών του δεύτερου.
Η φύση με την αέναη κίνηση, τους ήχους και τα χρώματά της σε περιόδους δημιουργίας, η μουσική, η Αρχαία Ελληνική Μυθολογία καθώς και η Ορθόδοξη Ελληνική Παράδοση αποτελούν βασικές πηγές ερεθισμάτων για την έκφρασή μου μέσα από την ποίηση. Η φιλία, ο έρωτας, οι μεγάλες ή μικρές χαρές και λύπες αλλά και η ίδια η ανθρώπινη φύση - κυρίως στην ψυχική της διάσταση ή έκφραση - δημιουργούν λογισμούς και εικόνες που, τελικά, οδηγούν σε βασικά θέματα αναζήτησης της έμπνευσής μου. Η ανθρώπινη φύση, όπως αναδεικνύεται κυρίως μέσα από την ψυχή και την καρδιά του ατόμου, αποτυπώνεται βασικά στα μάτια και το χαμόγελό του επιδρώντας με δυναμικό και καταλυτικό τρόπο στη σκέψη και τη διάθεση του ίδιου αλλά και όποιου τη βιώνει στον περίγυρό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου