ΣΚΟΥΤΕΡΗ ΝΙΚΗ
Η Σκουτέρη Νίκη γεννήθηκε στους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας και η καταγωγή της είναι από την Λευκάδα. Έχει δύο γιους από τον γάμο της, τον Βαγγέλη και τον Γιώργο. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και διορίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου του 2003 στη δημόσια εκπαίδευση ύστερα από επιτυχή εξέταση στον ΑΣΕΠ. Παρακολούθησε και τις τρεις Φάσεις Εισαγωγικής Επιμόρφωσης, που διοργανώθηκε από το 3ο Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Αθήνας.
Απέκτησε στις 29 Ιουνίου του 2011, το Δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής του Μαράσλειου Διδασκαλείου Αθηνών.
Αποφοίτησε από το πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με τίτλο : <<Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων>> (Master of Science in Management of Educational Organisations) τον Μάιο του 2018.
Είναι κάτοχος κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας , επιπέδου Β2.
Έχει πιστοποίηση δεξιοτήτων και γνώσεων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, στο πλαίσιο των Πράξεων με γενικό τίτλο << Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη>> του Ε.Π. << Εκπαίδευση και Δια Βίου μάθηση>>, ΕΣΠΑ 2007-2013, τόσο στο Α’ Επίπεδο όσο και στο Β’ Επίπεδο.
Τα έτη 2004 έως και 2005 , παρακολούθησε πρόγραμμα συμμετοχικής και συνεργατικής επιμόρφωσης στην προσχολική Αγωγή, από την εταιρεία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών ( ΕΑΔΑΠ). Η επιμόρφωση περιλάμβανε:
- Θεωρητικές αρχές και ιδεολογικές αφετηρίες της μεθόδου Project
- Παιδαγωγική των συμβολαίων
- Μέθοδοι και τεχνικές αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου
- Πρακτικές εφαρμογές και βιωματικά εργαστήρια
Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του κλάδου της, στο πλαίσιο της πράξης: << Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών>> που διεξήχθη το έτος 2011.
Έχει αποκτήσει το 2015 πιστοποιητικό επιμόρφωσης στο ΕΥΖΗΝ, το οποίο αποτελεί ένα πρωτοποριακό Πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, το οποίο υλοποιείται με τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων και Πολιτισμού & Αθλητισμού, έχοντας ως τελικό αποδέκτη το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, σε σεμινάρια που αφορούσαν :
- << Βασικά Θέματα Διατροφής >>
- << Διατροφή και Σωματική Δραστηριότητα στην Παιδική Ηλικία>>
Έχει συμμετάσχει με εργασία της στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη Διάδοση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση, με τίτλο: << Νέος Παιδαγωγός>>, που έγινε στην Αθήνα ( Ευγενίδειο), στις 3 & 4 Μαϊου 2014. Το συνέδριο ήταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων – αριθμός εγκυκλίου του : 118000/Γ2/28-8-2013. Ο τίτλος εργασίας της ήταν :<< Όμορφα, γλυκά μου μήλα. Διδακτικό σενάριο με Τ.Π.Ε. για το Νηπιαγωγείο>>. Η εργασία έχει περιληφθεί στον τόμο πρακτικών του συνεδρίου, με τίτλο: Τα πρακτικά του συνεδρίου << Νέος Παιδαγωγός>>, Αθήνα, 3 &4 Μαϊου 2014 – ISBN: 978-960-99435-5-0 (eBook). Επίσης στις 23 και 24 Μαϊου του 2015, συμμετείχε σε συνέδριο με τίτλο εργασίας: << Εγώ, εσύ, όλοι εμείς , προσπαθούμε μαζί. Σχέδιο Εργασίας>>. Η εργασία έχει περιληφθεί στον Τόμο Πρακτικών του Συνεδρίου, με τίτλο: Τα πρακτικά του 2ου Συνεδρίου: Νέος Παιδαγωγός, Αθήνα, 23 & 24 Μαϊου 2015 – ISBN: 978-960-99435-7-4 (eBook). Το συνέδριο ήταν υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, αριθμός εγκυκλίου: 73234/Γ2/12-05-2014.
Συμμετείχε ως εμψυχώτρια στην εκδήλωση που οργάνωσε η ΟΜΕΡ στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Σχολικού Συγκροτήματος Καισαριανής ,στις 20 Μαρτίου 2004, για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, με θέμα:<< Γιορτάζουμε την Άνοιξη>> και σκοπό την οικονομική ενίσχυση του << Κέντρου Συμπαράστασης Παιδιών και Οικογένειας>>.
Συμμετείχε στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Έκφρασης και Δημιουργίας του Δήμου Κορυδαλλού ( επί Δημαρχίας Στεφάνου Γ. Χρήστου), Αφιερωμένο στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004, από 22 έως 27 Μαϊου του 2004.
Έχει προσφέρει και προσφέρει εθελοντική εργασία στο Κέντρο Νεότητας του Αγ. Δημητρίου Πειραιώς , στο τμήμα προσχολικής ηλικίας, από το 2011 έως την σήμερον.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Κατά τα σχολικά έτη 2003 -2016 έχει εκπονήσει τα εξής προγράμματα Αγωγής Υγείας :
- << Διατροφή και Υγεία>
- << Μαθαίνω να τρώω σωστά, τρέφομαι υγιεινά>>.
- << Εγώ, εσύ, όλοι εμείς , προσπαθούμε μαζί>>.
- << Όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα>>.
- << Όλοι μαζί μια αγκαλιά>>.
- << Μεγαλώνω τρώγοντας σωστά και παίζοντας αρκετά>>.
Τα εξής πολιτιστικά προγράμματα με θέματα:
- << Το ταξίδι του Οδυσσέα>>
- << Ήχος και Μουσική>>
- << Ταξιδέψτε μαζί μας σε νησιά της Ελλάδας , με συντροφιά την Ελληνική Μυθολογία>>.
- Έχει υλοποιήσει πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο : << Νερό , πηγή ζωής>>.
Έχει συμμετάσχει στο Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία κατά το σχολικό έτος 2013- 2014 με θέμα << Δημιουργικά συναπαντήματα με τον αυτοδίδακτο λαϊκό μας ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ>>. Την ευθύνη για το πρόγραμμα , το οποίο εκπονήθηκε , μετά από σχετική έγκριση του ΥΠΑΙΘ (7926/13-12-2013) και με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) , είχε ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Δίκτυο ΜΕΝΩΝ (http: //menon.org.gr), ενώ υποστηριζόταν από τα προγράμματα εκπαιδευτικής έρευνας και καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ιδιαίτερα δε τα έργα << OpenDiscoverySpace>>, <<We.learn.it>> και <<InspiringScienceEducation>>.
Το σχολικό έτος 2015 – 2016 υλοποίησε μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα www.nutritionactivityprogram.gr το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ισορροπημένη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα << Μέτρο, Ποικιλία/ Κίνηση, Ευεξία>>. Ο σχεδιασμός του προγράμματος έγινε με βάση τις ευρωπαϊκές συστάσεις για τη διατροφική εκπαίδευση από το <<Health Eating for Young People in Europe: A School Based Nutrition Education Guide>> του European Network of Health Promoting Schools. Το πρόγραμμα αυτό έχει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτική Πολιτικής (αρ. πρωτ. 44/1-9-15). Σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική ομάδα του Βιωματικού Σχολείου6 υπό την επιστημονική καθοδήγηση της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας, της Μονάδας Ενδοκρινολογίας, Σακχαρώδη Διαβήτη και Μεταβολισμού του Αρεταίειου Νοσοκομείου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Υλοποιήθηκε από το Βιωματικό Σχολείο στα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και εντασσόταν στο εθνικής εμβέλειας πρόγραμμα του QualityNet Foundation για την προώθηση της υπευθυνότητας << Είναι Ευθύνη Όλων μας>>, στον Άξονα Υγεία.
Τα σχολικό έτος 2014 – 2016, συμμετείχε ως συντονίστρια στις Παγκόσμιες Εβδομάδες Δράσεις για την Εκπαίδευση που συνδιοργανώθηκε από την << Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση>> και συντονίστηκε στην Ελλάδα από την ActionAid, με τίτλους: << Η εκπαίδευση στον στόχο ξανά>> και << Παιδιά με Αναπηρία Ορατά σε όλα τα Σχολεία>>. Επίσης της απονεμήθηκαν Έπαινοι, από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF για τη συμμετοχή της στο 17ο και 18ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: << Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους>> και Δίπλωμα Συμμετοχής για την εκπόνηση προγράμματος << Σχολείο Υπερασπιστής των Παιδιών>>.
Έχει συμμετάσχει στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Ηχητικού μηνύματος και τραγουδιού << Κάν’ το ν’ ακουστεί>>, στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου, στην κατηγορία << Ραδιοφωνικό μήνυμα>> και με τίτλο συμμετοχής << Φτάνει πια>>. Με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας , Έρευνας και Θρησκευμάτων – Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση , www.edutv.gr , της Επιστημονικής Εταιρείας European School Radio www.europeanschoolradio.eu , με συνδιοργανωτές του Δήμου Αθηναίων, του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α, Τεχνόπολις ΑΕ, του ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα δικαιώματα του ανθρώπου (ΙΜΔΑ)
Έχει υλοποιήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής με το μήνυμα : << Το παιδί σκέφτεται για το παιδί, τα υγιή παιδιά σκέφτονται για τα άρρωστα παιδιά>>, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και τη διάδοση μηνυμάτων εκπαιδευτικού χαρακτήρα, για τον εθελοντισμό και για την προσφορά.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Από το 2003 έως και το 2018 έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων τόσο από τις σχολικούς συμβούλους όσο και από την ΟMEP και άλλους ειδικούς και πανεπιστημιακούς φορείς στα εξής θέματα:
- << Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης & Στρατηγικές Διδακτικής>>
- << Ας κάνουμε μαζί ένα project ( εξοικείωση με τις τεχνικές του σχεδίου εργασίας)
- << Μαθησιακές Δυσκολίες: Πρώιμη Διάγνωση και Έγκαιρη Παρέμβαση>>
- << Η δόμηση της μαθηματικής σκέψης στην προσχολική ηλικία. Θεωρία, παρουσίαση δραστηριοτήτων>>
- << Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση, Το θεωρητικό πλαίσιο του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος και παραδείγματα από καλές πρακτικές>>
- << Διαθεματικότητα στο Νηπιαγωγείο>>
- << Η ποίηση του λαού και ο παιδικός λόγος>>
- << Το παιδί ως αναγνώστης λογοτεχνημάτων και δημιουργός αφηγηματικών κειμένων>>
- << Βιώνοντας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο>>
- << Προσεγγίζοντας τις μαθηματικές έννοιες στο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΔΕΠΠΣ)>>
- <<Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης και η διαθεματική διδακτική τους προσέγγιση>>
- << Το portfolio (φάκελος αξιολόγησης) και η χρήση του στην Προσχολική Εκπαίδευση>>
- << Ενημέρωση στο ΑΠΣ, ΔΕΠΠΣ και στο νέο βιβλίο << Οδηγός Νηπιαγωγού>>
- << Γύρω από ένα βιβλίο: Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία>>
- << Πώς τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις ηθικές αξίες και ποιος είναι ο αυθεντικός τύπος αγωγής>>
- << Σκουπίδια ανακύκλωση>>
- << Η αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στο Νηπιαγωγείο>>
- << Ψυχική Ενδυνάμωση>> από το Διδασκαλείο
- << Παιδικό Ιχνογράφημα>>, διάρκειας 8 ωρών, από την ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ ( Κέντρο Ειδικής Διαπαιδαγώγησης).
- << Ετήσιος απολογισμός και σεμινάριο Α΄ Βοηθειών στο νηπιαγωγείο>>
- << Αυτισμός στην προσχολική ηλικία>> και <<Ρόλοι και δυναμικά μέσα στην τάξη>>
- << Επικοινωνία, Συναισθηματική Ανάπτυξη και Συμβουλευτική στο Νηπιαγωγείο>>
- << οι Νέες Τεχνολογίες στο νηπιαγωγείο>>
- << Επιστημονική συνάντηση- ενημέρωση για ΑΕΕ- διαχείριση κρίσεων>>
- << Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική>>
- << Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο >>
- <<Διάχυση καλών πρακτικών στο νηπιαγωγείο >>
- << Επιταγές και προκλήσεις του σύγχρονου νηπιαγωγείου>>
- << Ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος, διαχείριση κρίσεων και απώλειας, προβλήματα από την κακή χρήση της φωνής>>
- << Εφαρμογή Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης>>
- << Δημιουργικές προσεγγίσεις στο Νηπιαγωγείο>>
- << Μηλιά, ένας χώρος αφήγησης >>
- Έχει παρακολουθήσει τo Διεθνές Συνέδριο που συνδιοργανώθηκε από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., το Βρετανικό Συμβούλιο και τη Microsoft , δηλ. του BRITISH COUNCIL, MICROSOFT, EDUCATION TV AND DIGITAL MEDIA , με τίτλο : << BUILDING SKILLS, THE ROLE OF SKILLS DEVELOPMENT IN EDUCATION>>. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
- Έχει παρακολουθήσει το Επιστημονικό Σεμινάριο με διεθνή συμμετοχή για την επίσημη παρουσίαση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος και της Ψηφιακής Κοινότητας << Out of Eden Learn>> της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard .
- Έχει παρακολουθήσει ενημερωτική εκδήλωση για τη δράση e Twinning με τίτλο : <<Twinspace H λειτουργία του και η Ενσωμάτωση Διαδικτυακών Εργαλείων σε Έργα e Twinning>>
- Έχει συμμετάσχει σε διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο που οργάνωσαν η Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και ο Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π. Ε. Πειραιά, σε συνεργασία με το Γραφείο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιά και Νήσων, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών και το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, με τίτλο: << Η διαχείριση του νερού στην Αττική από την αρχαιότητα έως σήμερα>>. Υλοποιήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού, στο σταθμό Μοναστηρακίου και στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.
Η αγάπη της πάντα ήταν τα βιβλία και ο μαγικός κόσμος που ξετυλιγόταν μέσα από αυτά. Από το 2017 αφέθηκε στην συγγραφή ποιημάτων, διηγημάτων και παραμυθιών. Έχει αυτοεκδώσει ηλεκτρονικά e book με τίτλο << Ρεξούλης ο Τραγανούλης >> στο easy writer , http://www.easywriter.gr/ebooks/item/2787 και με ISBN 978 – 618 – 00 – 0307 – 9 . Από τον Σεπτέμβρη του 2018 θεωρείται σπουδάστρια στο εργαστήρι δημιουργικής γραφής << Tabula Rasa>> στο τμήμα Ρητορικής. Η ανάγκη της να εκφράζει τον συναισθηματικό της κόσμο και η παρατήρηση κοινωνικών καταστάσεων την οδηγούν σε δημιουργικά μονοπάτια έκφρασης αυτών στο χαρτί. Η αγάπη των παιδιών , τα φωτεινά και αθώα μάτια τους και τα αγνά χαμόγελά τους την ωθούν να ταξιδεύει μαζί τους στον κόσμο των παραμυθιών και δεν παύουν να αποτελούν ποτέ την πηγή έμπνευσής της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου